Tugimeeskond
Saaremaa Toetava Hariduse õppeosakonna tugimeeskonda kuuluvad:
- Lembi Ratas – HEVKO, e–post lembi.ratas@sthk.edu.ee
- Marika Toomsalu – sotsiaalpedagoog (HTO), e -post marika.toomsalu@sthk.edu.ee
- Liisi Katarina Verk - sotsiaalpedagoog (HTO), e-post liisi-katarina.verk@sthk.edu.ee
- Birgit Toompuu – füsioterapeut (HTO, REH), e-post birgit.toompuu@sthk.edu.ee
- Kristi Schulze - loovterapeut (HTO, REH), e–post kristi.schulze@sthk.edu.ee
- Annaliisa Ratas - logopeed (HTO, REH), e–post annaliisa.ratas@sthk.edu.ee
- Kaili Allmägi - terapeut (HTO, REH), e-post kaili.allmagi@sthk.edu.ee
- Lembi Ratas - õppejuht, e-post lembi.ratas@sthk.edu.ee (kaasatud vajadusel)
- Õpetaja - kasvatajate abid
Tugimeeskonna liikmete ülesanded:
- HEV koordinaator (HEVKO) toetab õpetajad ja kasvatajaid töös haridusliku erivajadusega õpilastega, korraldab koostööd tugisüsteemi spetsialistide vahel, määrab koostöös spetsialistidega sobiva õpiabivormi ja jälgib/hindab õpiabi tõhusust, suunab õpilase individuaale kaardi täitmist. Vajadusel teavitab ja nõustab koordinaator lapsevanemat, teeb ettepanekuid juhtkonnale vajalike meetmete rakendamiseks, koordineerib tugisüsteemi koostööd asutuses ning selle väliselt.
- Sotsiaalpedagoog abistab õpilasi isiklike ja sotsiaalsete probleemide lahendamisel ja jälgib koolikohustuse täitmist. Sotsiaalpedagoog osutab abi õpilaste klassi- koolikollektiiviga kohanemisel, teeb preventatiivset tööd koolikiusamise valdkonnas ja abistab konfliktsituatsioonide väljaselgitamisel ja lahendamisel.
- Füsioterapeut Hindab õpilaste füsioteraapia vajadust, koostab sobiva teraapiaplaani ning viib selle ellu, rakendades vajalikke füsioteraapilisi meetodeid. Teraapia viiakse läbi kas individuaalselt või grupis, lähtudes iga õpilase vajadustest ja eesmärkidest.
- Logopeed toetab õpilase arengut, aidates kaasa kõne arengule. Logopeed tegeleb logopeedilist abi vajavate laste väljaselgitamisega, logopeedilise abi planeerimisega ning korraldamisega. Teeb koostööd õpetajate, lapsevanemate ja erialaspetsialistidega, et leida parimad võimalused lugemis-, kirjutamis- ja kõneraskustega õpilaste õpetamiseks.
- Loovterapeudi eesmärk on läbi kunstilise eneseväljenduse toimetuleku toetamine. Oluline on, et klient teab, millele koos loovterapeudiga keskendutakse (rahustav kogemus, ärevuse maandamine, keskendumise toetamine, tunnete juhtimine, jms). Iga teraapia seanss on selgel eesmärgistatud ja klient on sellest teadlik.
- Terapeut aitab lapsel õppida ennast austama, enesekontrolli, enda tundeid aktsepteerima ja neid vastutustundlikult väljendama. Lapsed õpivad võtma vastutust ning probleemidega silmitsi seistes olema loovad. Läbi lapse ja terapeudi vahelise suhte tuuakse esile lapse ressursid, mille kaudu toimub kasv ja leiavad aset muutused.
- Õpetaja-kasvataja abi abistab õpilasi, kes vajavad suunamist ainetunnis, vahetunnis või õpilaskodus.
- Õppejuht tegeleb õppekorralduslike küsimustega.
Saaremaa Toetava Hariduse õppeosakonna tugimeeskonda kuuluvad:
- Lembi Ratas – HEVKO, e–post lembi.ratas@sthk.edu.ee
- Marika Toomsalu – sotsiaalpedagoog (HTO), e -post marika.toomsalu@sthk.edu.ee
- Liisi Katarina Verk - sotsiaalpedagoog (HTO), e-post liisi-katarina.verk@sthk.edu.ee
- Birgit Toompuu – füsioterapeut (HTO, REH), e-post birgit.toompuu@sthk.edu.ee
- Kristi Schulze - loovterapeut (HTO, REH), e–post kristi.schulze@sthk.edu.ee
- Annaliisa Ratas - logopeed (HTO, REH), e–post annaliisa.ratas@sthk.edu.ee
- Kaili Allmägi - terapeut (HTO, REH), e-post kaili.allmagi@sthk.edu.ee
- Lembi Ratas - õppejuht, e-post lembi.ratas@sthk.edu.ee (kaasatud vajadusel)
- Õpetaja - kasvatajate abid
Tugimeeskonna liikmete ülesanded:
- HEV koordinaator (HEVKO) toetab õpetajad ja kasvatajaid töös haridusliku erivajadusega õpilastega, korraldab koostööd tugisüsteemi spetsialistide vahel, määrab koostöös spetsialistidega sobiva õpiabivormi ja jälgib/hindab õpiabi tõhusust, suunab õpilase individuaale kaardi täitmist. Vajadusel teavitab ja nõustab koordinaator lapsevanemat, teeb ettepanekuid juhtkonnale vajalike meetmete rakendamiseks, koordineerib tugisüsteemi koostööd asutuses ning selle väliselt.
- Sotsiaalpedagoog abistab õpilasi isiklike ja sotsiaalsete probleemide lahendamisel ja jälgib koolikohustuse täitmist. Sotsiaalpedagoog osutab abi õpilaste klassi- koolikollektiiviga kohanemisel, teeb preventatiivset tööd koolikiusamise valdkonnas ja abistab konfliktsituatsioonide väljaselgitamisel ja lahendamisel.
- Füsioterapeut Hindab õpilaste füsioteraapia vajadust, koostab sobiva teraapiaplaani ning viib selle ellu, rakendades vajalikke füsioteraapilisi meetodeid. Teraapia viiakse läbi kas individuaalselt või grupis, lähtudes iga õpilase vajadustest ja eesmärkidest.
- Logopeed toetab õpilase arengut, aidates kaasa kõne arengule. Logopeed tegeleb logopeedilist abi vajavate laste väljaselgitamisega, logopeedilise abi planeerimisega ning korraldamisega. Teeb koostööd õpetajate, lapsevanemate ja erialaspetsialistidega, et leida parimad võimalused lugemis-, kirjutamis- ja kõneraskustega õpilaste õpetamiseks.
- Loovterapeudi eesmärk on läbi kunstilise eneseväljenduse toimetuleku toetamine. Oluline on, et klient teab, millele koos loovterapeudiga keskendutakse (rahustav kogemus, ärevuse maandamine, keskendumise toetamine, tunnete juhtimine, jms). Iga teraapia seanss on selgel eesmärgistatud ja klient on sellest teadlik.
- Terapeut aitab lapsel õppida ennast austama, enesekontrolli, enda tundeid aktsepteerima ja neid vastutustundlikult väljendama. Lapsed õpivad võtma vastutust ning probleemidega silmitsi seistes olema loovad. Läbi lapse ja terapeudi vahelise suhte tuuakse esile lapse ressursid, mille kaudu toimub kasv ja leiavad aset muutused.
- Õpetaja-kasvataja abi abistab õpilasi, kes vajavad suunamist ainetunnis, vahetunnis või õpilaskodus.
- Õppejuht tegeleb õppekorralduslike küsimustega.